Przed przyjściem na uroczystości bardzo prosimy o zapoznanie się z treścią poniższych informacji.

Informacje ogólne dla wszystkich uczestników

Dojazd i parking

Uroczystości w dniu 29 września 2018 roku będą odbywać się w budnku II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Batorego w Warszawie. Wokół Szkoły nie ma zbyt wielu miejsc do parkowania, a na czas obchodów Stulecia teren wokół Szkoły (w obrębie ogrodzenia) będzie zarezerwowany na potrzeby organizacyjne. W związku z tym, by uniknąć problemów z zaparkowaniem samochodu, zachęcamy do przybycia komunikacją miejską - do przystanku ROZBRAT kursują linie autobusowe 107, 108, 138, 143, 151, 159, 162, 182, 187, 188, 385, 411, 502, 514, 520, 523, 525) lub taksówką.

Przypominamy, że w dniach zjazdu (sobota i niedziela) nie obowiązują opłaty w strefie płatnego parkowania.
W dniu 30 września 2018 roku uroczystości będą miały miejsce w kościele przy ul. Zagórnej 5 (Kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej - godzina 11:30) oraz w budynku Liceum. W związku z tym, że na ten dzień zaplanowany jest Maraton Warszawski, którego trasa przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły, prosimy o zarezerwowanie czasu większej ilości czasu na dotarcie na miejsce obchodów ze względu na utrudnienia drogowe. Więcej informacji na temat Maratonu Warszawskiego na stronie organizatora: http://pzumaratonwarszawski.com/.
 

Osoby z trudnościami z poruszaniem się

Prosimy o informację, jeżeli ktoś ma kłopoty motoryczne (kłopoty z poruszaniem się) i/lub ma potrzebę podjechania samochodem pod sam budynek. W czasie zjazdu nie będzie możliwe swobodne parkowanie na terenie Szkoły. Przypominamy, że budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, co oczywiście nie oznacza niemożności udziału w obchodach, prosimy jednak o przekazanie informacji, by ułatwić nam przygotowanie odpowiednich udogodnień. Prosimy o wiadomość elektroniczną pod adres kontakt@stowarzyszenie.batory.edu.pl. W razie kłopotów z wejściem do Szkoły prosimy o kontakt telefoniczny 531-016-986.

Możliwości zakupu publikacji i pamiątek 

Na miejscu będzie możliwość dokonania zakupu licznych publikacji oraz pamiątek związanych ze Szkołą i Zjazdem Jubileuszowym. Bardzo zachęcamy do wzięcia ze sobą gotówki, ponieważ nie wszystkie punkty sprzedaży dysponują terminalem płatniczym (większość nie dysponuje). Na stoisku Stowarzyszenia Wychowanków będzie można zakupić m.in. "Pochodem idziemy-- " (w nowym wydaniu) oraz srebrnej monety o nomilane 10 zł wyemitowanej przez NBP na "100-lecie powstania Gimnazjum i Liceum im. Stefana Batorego w Warszawie". Na stoisku Fundacji Batorego dotępny będzie m.in. album ze zdjęciami historycznymi Szkoły i uczniów, przycgotowany przez prof. Marcina Mirosa. Ponadto sprzedawana będzie gazetka szkolna Batorak oraz dawne publikacje szkolne (także w bibliotece).
 
                
 

Biblioteka

Biblioteka szkolna będzie otwarta przez cały dzień, także w trakcie trwania spotkań w klasach (wtedy prosimy o wybieranie drogi przez patio). W bibilotece szkolnej poza lekturę będzie można zająć się podziwianiem wystawy tematycznej, obejrzeć publikację "Znak nasz Batory"- do czego bardzo gorąco zachęcamy! Będzie można także zakupić kilka różnych publikacji, niedostępnych w innych miejscach (m.in. fotoalbumu 2003).
 

Rejestracja internetowa

W związku z dużą skalą naszego przedsięwzięcia, bardzo prosimy wszystkich uczestników o dokonanie rejestracji w formularzu zgłoszeniowym Stowarzyszenia Wychowanków pod adresem: https://goo.gl/forms/9i4QFcLva1Qr55mg1. Prosimy o to także osoby, które planują udział w niepłatnych elementach zjazdu. Pozwoli to na odpowiednie zorganizowanie opieki i komunikacji w szkole. Potwierdzeniem złożenia formularza jest otrzymanie jego wypełnionej kopii na podany adres e-mail.

Przed przyjściem na obchody upewnij się, że wypełniony został poprawny formularz! Przy dokonywaniu wpłaty w ciągu ostatnich kilku dni, w sytuacji nieotrzymania maila z zaproszeniem, uprzejmie prosimy o posiadanie ze sobą dowodu wpłaty.
 
Rejestracja i wydawanie pakietów zjazdowych na miejscu zjazdu trać będzie od godziny 8:00. Zachęcamy do wcześniejszego przybycia, aby zdążyć z odebraniem pakietów przed godziną 10:00. Uczestniczy obchodów otrzymają identyfikator oraz opaski, które pozwolą na odróżnienie uczestników poszczególnych elementów uroczystości. Aby potwierdzić swoją obecność, będziemy prosili o przygotowanie dowodu tożsamości ze zdjęciem. Rejestracja będzie podzielona na działy według roku matury.
 

Rejestracja / wpuszczanie do Szkoły

W celu rejestracji na spotkania w klasach prosimy o wzięcie ze sobą wydrukowanego biletu oraz dowodu tożsamości ze zdjęciem. Jeśli nie otrzymaliście wcześniej biletu, a udział został opłacony - nie należy się jednak martwić! Podstawą weryfikacji zaproszonych gości będzie imienna lista przygotowana przez organizatorów, zaś bilet jest  jedynie potwierdzeniem, że dana osoba się na takiej liście znajduje. Rejestracja rozpocznie się już o godzinie 8:00. Osoby, które nie zamierzają uczestniczyć w części oficjalnej obchodów, także zachęcamy do wcześniejszego przybycia, ponieważ najprawdopodobniej między godziną 12:00 a 12:30 odbędzie się tradycyjne zdjęcie grupowe. Ponadto w newralgicznych momentach rejestracja może być procesem długotrwałym, choć zarówno my, jak i uczniowie Batorego, którzy zgodzili się nam pomóc, dochowamy wszelkiej staranności by przebiegała jak najszybciej.
 

Muzeum Szkolne – sala nr 33

W trakcie sobotnich obchodów możliwe będzie obejrzenie szkolnych zbiorów muzealnych zebranych przez profesora Marcina Mirosa oraz jego licznych pomocników. Zostaną one wyeksponowane w sali nr 33. Serdecznie zapraszamy, także w celu rozpoznania osób na zdjęciach z dawnych lat.
 
Oczywiście możliwe jest także przekazanie przedmiotów historycznych powiązanych ze Szkołą, w tym zdjęć, materiałów filmowych lub własnych wspomnień.

Szkolny bufet, posiłki

W sobotę 29 września 2018 roku otwarty od godziny 9:00 będzie szkolny bufet Cafe Pauza na poziomie -1. Podczas obchodów będzie można tam zakupić kawę, herbatę, a takze zjeść specjalnie przygotowane z okazji Stulecia Batorego ciastko - "Stefanka". Oprócz tego w będzie można spożyć obiad - przygotowane menu obejmuje dwa rodzaje zup, pierogi i naleśniki. Zachęcamy do odwiedzenia naszego bufetu!
 

Transmisja

Sobotnie uroczystości będą transmitowane na żywo ze szkoły za pośrednictwem internetowego kanału Stowarzyszenia na YouTube. Transmisja z oficjalnej części uroczystości w Szkole dostępna  tutaj.
 

Ochraniacze na buty

W związku z niepewną prognozą pogody, w razie opadów atmosferycznych, uczestnicy zjazdu proszeni będą o założenie ochraniaczy na obuwie, które dostępne będą przy rejestracji. Zadbaliśmy o to, by proces ich zakładania był estetyczny, komfortowy i nie sprawiał problemów. Osoby niechętne temu rozwiązaniu zachęcamy na wzięcie ze sobą obuwia na zmianę. Dziękujemy!
  

Informacje dla uczestników spotkań w klasach

Podczas spotkań w klasach, w ramach opłaconego pakietu, przewidzieliśmy poczęstunek składający się z kawy, herbaty, wody i kanapek. Zachęcamy do korzystania!

Rejestracja nie wymaga posiadania wydrukowanego zaproszenia! Wstęp na uroczystości będzie odbywał się na podstawie przygotowanej przez Komitet Organizacyjny listy uczestników po przedstawieniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem.

Informacje dotyczące kolacji koleżeńskiej

Rejestracja

Rejestracja nie wymaga posiadania wydrukowanego zaproszenia! Wstęp na uroczystości będzie odbywał się na podstawie przygotowanej przez Komitet Organizacyjny listy uczestników po przedstawieniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem. Rejestracja rozpocznie się o godzinie 19:30.

Ubiór - "dress code"

Podczas kolacji obowiązuje ubiór formalny lub półformalny (koktajlowy), nie jest konieczne przestrzeganie zasad black tie.  Prosimy o uświetnienie uroczystej okazji stosownym odzieniem, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu. Przypominamy, że będziemy się bawić także w ogrodach, więc wygodne obuwie oraz cieplejsza marynarka mogą być wskazane. W budynku będzie oczywiście udostępniona szatnia dla gości.

Dojazd, parking i specjalne potrzeby

Prosimy o informację, jeżeli ktoś ma kłopoty motoryczne (kłopoty z poruszaniem się) i/lub ma potrzebę podjechania pod sam Pałac Zamoyskich. Zwracamy uwagę, że w okolicy jest niewiele miejsc parkingowych. W związku z tym sugerujemy dojazd komunikacją miejską (do przystanku FOKSAL kursują autobusy linii 111, 116, 128, 175, 180, 222, 503, 518, E-2) lub taksówką.

Alkohol

Prosimy o niewnoszenie własnego alkoholu na kolację koleżeńską. W ramach ceny kolacji zapewnione są także lekkie napoje alkoholowe – dostępne będzie piwo oraz czerwone i białe wino. Będzie też można na miejscu zakupić mocniejszy alkohol oraz drinki w cenach preferencyjnych względem standardowych restauracyjnych stawek.

Poznajmy się

Robisz coś ciekawego? Wspierasz interesującą ideę? Opowiedz o tym innym gościom podczas kolacji koleżeńskiej w ramach ekspresowego i niezobowiązującego formatu PechaKucha 20 obrazów x 20 sekund na każdy! Zobacz czym zajmują się absolwenci i absolwentki Batorego! Przyjdź do namiotu PechaKucha podczas kolacji koleżeńskiej!
 
Wielu absolwentów Batorego robi naprawdę niesamowite rzeczy lub wspiera interesujące i ważne idee! Zapraszamy do podzielenia się swoim doświadczeniem w formie krótkiej, lekkiej prezentacji w formacie PechaKucha, czyli 20 obrazów x 20 sekund każdy – dzięki temu cała prezentacja trwa 6 minut i 40 sekund, jest żywiołowa, a słuchaczom łatwo utrzymać skupienie.

Podczas kolacji prezentacje odbywać się będą w specjalnym namiocie z rzutnikiem i ekranem. Nie obowiązują żadne zapisy, a kolejność prezentacji ustalimy na miejscu. Po prostu przynieś na kolację pamięć USB z przygotowanymi 20 obrazkami w formacie .jpg i bądź gotowa(y), żeby w 6 minut i 40 sekund oczarować swoich słuchaczy!

Nocleg i hotel

W oficynie Pałacu Zamoyskich funkcjonuje niewielki hotelik, w którym na czas Zjazdu zostały jeszcze wolne miejsca. Celem rezerwacji i uzyskania większej ilości informacji zapraszamy na stronę http://www.apartmentsambasada.com/

Pytania i wątpliwości

Staramy się odpowiadać na wszystkie pytania możliwie szybko. Liczba spraw do załatwienia ostatnio jednak nas nieco przytłacza, dlatego nasz czas reakcji może być nieco wydłużony :)